2021.10.01
Irodaházak Éjszakája – szakmai élménytúra nyolcadszor

Idén is érdemes időben jelentkezni az Irodaházak Éjszakájára, amelyet már nyolcadik alkalommal szervez meg az Europa Design.

A Design Hét idejére időzített programon ismét olyan helyszínekre látogatnak el az éjszakai buszos utazáson részt vevők, amelyek nappal nem nyilvánosak, vagy csak korlátozottan látogathatók. Különösen érdekes ez ebben a pandémiás korszakban, amikor egy időre zártabbá váltak a közösségi, így az irodaterek is. Mindenesetre az idén sorra kerülő négy helyszín egyértelműen tanúsítja, hogy az irodák „szép új világa”, amely a Design Hét szlogenjével összecseng, átalakulóban és nem lecsengőben van.

Az érdeklődők az építészeti, design és irodakoncepció szempontjából különleges helyszínek megtekintése során szakmai ismeretekkel gazdagodhatnak, és a mintegy 150 részt vevővel rögtön véleményt is cserélhetnek. Az Irodaházak Éjszakája szakmai élménytúra 2021. október 14-én is az információáramlás és tudásgazdagítás eseménye lesz négy helyszínen.

Market 

Az első bemutatásra kerülő épület a Market 6.0 saját irodaháza, amely hordozza és szemlélteti összes tudásukat és tapasztalatukat. A 80. irodaház megépítésekor azt a célt tűzték ki, hogy egy különleges, rendkívül hatékony, ugyanakkor emberközpontú okosépületet alkossanak, egy etalont, amely az iparág minden szegmensére és szereplőjére hatással lesz és egyedülálló az egész országban. 
 
Az Év Irodája Különdíjat kapott épületet a következőképpen mutatták be:
 
„Kollégáink tervezőasztalán egy rendkívüli hatékonysággal bíró épület bontakozott ki, amely a funkcionalitást, a racionalitást és a technológiai bravúrokat egy fegyelmezett, hightech német cégközpontra jellemző módon valósítja meg. Viszont nem akartuk, hogy túlságosan kösse a kezüket ez a funkcionalitás. A szerelemhez ugyanis kell az őrültség, a káosz, a kuszaság is. Kellett egy zseni, aki túllép a konvenciókon, a precizitáson, a tökéletességre való törekvésen, a túlságosan németes gondolkodáson. Aki játékosságot, káoszt, poént és lelket visz a tervek közé. Ezért bevontuk az egyik leghíresebb magyar belsőépítészt, hogy a szakma iránt érzett szeretetét és hitvallását jelenítse meg a székházunkban. F.Kovács Attila designer-építészként felelt a homlokzat, illetve a teljes belsőépítészet megtervezéséért. Az ő elképzeléseinek köszönhetően született meg többek között az előtető V alakú pillére, a tárgyalók formabontó és egyedi faburkolata, a valódi szerszámokkal díszített lobbypult, vagy a lépcsőhöz tervezett egyedi, 10 méter magas lámpatest, amely kőműves fandlik sokaságából épült.
Irodaházunk minden centiméterét a kettősség teszi tökéletessé és szerethetővé: ez az a hely, ahol egyesül és kiegészíti egymást a rend és a káosz, az indusztriális és a természetközeli, a racionalitás és a játékosság.
 
Mitől jó egy iroda? A legsablonosabb válasz erre a kérésre az, hogy szép és kreatív. Mi ennél sokkal messzebbre mentünk. A mi irodánkat egyetlen dolog inspirálta: imádjanak bejárni ide dolgozni a munkatársaink. Elmondhatjuk, hogy az irodaházunk nem csupán felhasználóbarát, hanem felhasználócentrikus: mindent biztosít annak érdekében, hogy valamennyien ki tudjunk a munkánkban teljesedni.
Cégünk egyik legfontosabb hitvallása az alapítás óta: „A legnagyobb értékünk az ember” - ennek a hitvallásnak az esszenciája a Market 6.0 Irodaház. A tervezés során kulcstényező volt az összetartozás erősítése, ezért rengeteg közösségi területet: szintenként rekreációs szigeteket és találkozási pontokat alakítottunk ki, ahol a kollégáink megpihenhetnek, vagy megállhatnak egy szót váltani egymással.

A Market 6.0 magán hordozza azokat az értékeket, amelyeket közösen vallunk: a szakma iránti tiszteletet, az elhivatottságot, a szakmai tudást és a munkatársaink megbecsülését.”
 
 

Hermes 

Az Irodaházak Éjszakájának második állomása a Budawest irodaház, amelyben a  német Hermes Schleifmittel a mai trendeket követő, fiatalos, a digitalizált világnak megfelelő irodatereket alakított ki új értékesítést támogató SSC központjában, együttműködve az irodai koncepciót és irodaberendezést végző Europa Designnal.

A német Hermes Schleifmittel csiszolószerszám gyártó céget 1927-ben alapították Hamburgban. A világ minden kontinensén jelen lévő cég az autóipar, a bútorgyártás és a fémmegmunkáló üzemek, valamint az elektronikai és a gyógyszeripar precíziós műszerei számára gyárt flexibilis csiszolóanyagokat és köszörűkorongokat. 
A Budapesten található magyar irodában is tükröződik a cég hitvallása, amely a hagyományokban gyökerezik és a jövő felé tekint. Góczán András kereskedelmi vezető hangsúlyozta, hogy a német központ egy mottót határozott meg az iroda kialakításához: legyen „state of the art”. Fontos szempont volt, hogy az irodatér megfeleljen a többségében fiatal munkaerő igényeinek. A dinamikusan bővülő értékesítést támogató irodában nemrégen tízen dolgoztak, ma 22 fős a létszám, de további bővülés is várható.
 
A kommunikációt igénylő munkavégzés támogatására a megfelelő hangelnyelés érdekében különböző akusztikus megoldásokat alkalmazott az Europa Design csapata. A nyitott térben a mennyezetről belógatott BuzziFalls akusztikus panelek választják el egymástól a munkahelyeket, a közösségi térrészben pedig a Tru Design Patch akusztikus paneljei és akusztikus szófái kerültek elhelyezésre, amelyek kiválóan alkalmasak a két fős, nyugodt beszélgetések lebonyolítására, vagy koncentrációra, relaxációra. Az oszlopokat is a Buzzi space akusztikus filcével vonták be, sőt a mennyezeti lámpák is hangelnyelő filcből készültek. A hármas és hatos bench munkahely-együttesek egységeit is akusztikus asztali panelek választják el egymástól. A tárolási feladatokat szintén akusztikus burkolattal ellátott szekrények oldják meg, illetve a személyes tárgyakat DVO lockerekben helyezhetik el a munkatársak. A különböző irodai funkciók közötti váltás a padlón is megjelenik, az irodaterület padlószőnyeg, míg a közösségi rész vinil burkolatot kapott. Az open office mellett üvegfallal lett elválasztva a vezetői iroda.

Az irodabútorok kiválasztásánál nagy hangsúlyt kapott az ergonómia, ezért az Actiu Twist asztalai mellé az Actiu Stay kényelmes munkaszékei kerültek, amelyek garantálják a megfelelő koncentrálást és a fáradtságmentes munkavégzést. 
Góczán András azt is kiemelte, hogy a cég felismerve, hogy nagyfokú digitalizáció előtt áll a világ, és egyre nagyobb szerepet fog játszani a virtuális kommunikáció, kialakítottak egy nagyobb oktatótermet, valamint egy kisebb 8 fős videokonferenciatermet, amelyekben a személyes jelenlét mellett online megbeszélések is lebonyolíthatók. Az oktatóterembe az Actiu Trama görgős, lehajtható asztallapú, gyorsan átrendezhető asztalai kerültek Actius Urban Plus rakásolható tárgyalószékekkel.

Gyors megbeszélések lebonyolítására alkalmasak az álló magasságú kis tárgyalószigetek, illetve az étkezést és break out funkciót is betöltő Tru Design E_quo pad a konyha mellett.
Az open office irodában az arculati színek dominálnak: a padlószőnyeg szürke-kék, a székek és az egyéb ülőbútorok kárpitjai mustársárga, világos-, sötétkék, világos- és sötétszürke színeket kaptak. Az iroda berendezése még folytatódik, a létszám bővülésével újabb munkahelyek kialakításával, illetve az iroda teljes hosszában végig futó terasz berendezésével is kültéri bútorokkal, ami tovább növeli a közösségi terek arányát. A Hermes irodaberendezésének az egészére jellemző volt a munkatársak igényeinek a figyelembevétele, amit az is jelez, hogy az Europa Design által szállított bútorok az irodatér emberközpontú kialakítását támogató Well minősítéshez igazodnak.
 

Tópark

Az éjszakai irodai kalandtúra résztvevőit szállító buszok ezután egy olyan iroda-, szálloda- és lakásegyüttes felé veszik az irányt, amelyre maximálisan jellemző a megújulás, és a „szép új világ” mottója. A Tópark éveken át betontorzókon félbe maradt épületeit 2014-ben egy új tulajdonos, a Lavinamix cégcsoport vette kézbe, amely életet lehelt a még születésük előtt elhalt falakból álló szellemvárosba. Ki ne lenne kíváncsi arra, hogy milyen az élet a Tóparkban, amely olyannyira különbözik koncepciójában és stílusában is az eddig megszokottól? Az Irodaházak Éjszakájának utazói esti fényeiben barangolhatnak a Tópark épületegyüttesének kivilágított, különleges homlokzatai között és betekintést nyerhetnek az építészeti és ingatlanfejlesztési koncepcióba, a jövő elképzeléseibe.
 

Publicis 
 

Az Irodaházak Éjszakája idei utolsó állomása egy példa értékűen felújított és megújult irodaház, az Irányi Palota, amelyben a Publicis irodái kaptak helyet. Az építészeti és belsőépítészeti tervezést a Pyxis Nautica Építésziroda végezte Tótszabó Tamás vezetésével. Néhány gondolat az építészeti koncepcióból:
 
„A beruházó Optinvest Zrt. lesújtó állapotban talált az épületre 2017-ben: a bálterem tíz éve ázott, a toldozott-foldozott ház már túl volt egy meghiúsult bontáson, így posztmodern hotel sem került a helyére. Valószínűleg ebben az időben kapott kerületi védettséget a homlokzat.
 
Így kapta meg a tervező a feladatot, hogy e talált kincset tisztítsa meg, fényesítse ki újra, és a város egyik legszebb irodaházát hozza létre. A beruházó és az építészek közös célja volt a historizáló épületrészek és terek (az utcafronti homlokzat, a bálterem, a lépcsőház és az előtér) megtartása és rekonstrukciója, a többi térrel viszont szabadon, frissen, játékosan foglalkozva vonzó és izgalmas, a modern irodai funkcióra alkalmas új terek létrehozása.
 
A megmentett, és az új látogatók számára felmutatott műemléki értékek mellett gépészetileg egy mindenestül a 21. századi épület született hőszivattyús hűtést-fűtéssel, komfortszellőzéssel, lépcsőházi hő- és füstelvezető rendszerrel, LED-világítással.
Az eredeti célból a historizáló részek megtartása maradéktalanul teljesült, egyes részek esetében még a műemléki szabályozás által megkövetelt felett is, és úgy tűnik, jól ráéreztek a modern térhasználat követelményeire is. Az újjászületett Sasok háza vegyíti az irodai és a home office használatot, a hagyományos irodaterek előzékenyen visszahúzódnak a közösségi terek javára, mint amilyen a bálterem melletti hosszúkás étkező szoba („Le Cru” helyiség) vagy a szintén új funkcióként bekerülő utcafronti kávézó.” Az Irányi Palotába költöző Publicis Group irodáinak a berendezését az Europa Design végezte, ergonómiailag és esztétikailag optimális bútorokkal és megoldásokkal segítve a kreatív munkavégzést."

A rendezvényen az aktuális Kormányrendelet értelmében CSAK VÉDETTSÉGI IGAZOLVÁNNYAL lehet részt venni, amely ellenőrzésére a belépéskor a szervező jogosult. Adott irodaházban a maszkviselést előírhatja az üzemeltető. 
 

KÖVETKEZŐ
IRODAHÁZAK ÉJSZAKÁJA



2022


KÖVESS MINKET,
HOGY IDŐBEN ÉRTESÜLJ!

HÍREK

2021.10.19
Ilyen volt az Irodaházak Éjszakája VIII.

Nyolcadik alkalommal szervezte az Europa Design az Irodaházak Éjszakája című eseményt, amelyre hagyományosan a Design Hét alatt kerül sor.
Ilyen volt az Irodaházak Éjszakája VIII.

2021.10.01
Irodaházak Éjszakája – szakmai élménytúra nyolcadszor

Idén is érdemes időben jelentkezni az Irodaházak Éjszakájára, amelyet már nyolcadik alkalommal szervez meg az Europa Design.

Irodaházak Éjszakája – szakmai élménytúra nyolcadszor

2020.05.28
Vírusmentesítő robotika


Az éjszaka hőse akcióban...

2020.05.10
Az All You Can Move az Év Irodája!

És igen! egy újabb éjszakai helyszínünk nyert! Köszönjük minden éjszakázónak és támogató partnerünknek!

Kapcsolat


IRODAHÁZAK ÉJSZAKÁJA
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Elérhetőség
Email
marketing@europadesign.hu
Kövessen minket!


http://www.europadesign.hu/

Adatkezelési tájékoztató