2021.11.30
IRODAHÁZAK ÉJSZAKÁJA VIII - Tótszabó Tamás, Urvölgyi Balázs, Dobos Máté Ede, Varga Gábor



"Ma már teljesen más követelmények vannak, mint 120 éve." - nyilatkozta Tótszabó Tamás, Pyxis Nautica építésze
 
"Nagyon sok olyan területre volt szükségünk, ahol a kollaborálás megvalósulhat" - nyilatkozta Urvölgyi Balázs, Publicis Groupe Hungary, 
Brand Leader 
 
"Azokat az épületeket fejlesztjük meg, aminek a kialakítása teljesen más lesz." - nyilatkozta az ingatlan fejlesztője Dobos Máté Ede, Optinvest Zrt.
Tulajdonosa
 
Ez nem iroda, közösségi és kulturális tér" - nyilatkozta Varga Gábor, Publicis Groupe Hungary, Chief Client Officer

Interjú Tótszabó Tamás építésszel – Pyxis Nautica

Egy 120 éves épületet talált itt az ingatlan tulajdonosa, mi volt az ő igénye, amikor megbízott benneteket az Irányi utcai irodaház tervezésével?
 
Az egyik kérése az volt befektetőként, hogy vizsgáljuk meg mennyi négyzetméter hozható ki az épületből, és mennyi négyzetméter építhető rá. Fontos volt neki, hogy megőrizze a kincset, amit talált és leporolja, felújítsa, újra feltegye a polcra. Nem a négyzetméter maximalizálás volt itt a lényeg, hanem hogy a meglévő értékeket megmutassuk, új értékekkel bővítsük, és egy jól működő irodaházat hozzunk létre.

Mennyire volt nehéz megvalósítani ezt a nem hagyományos értelemben vett irodaházat, amíg nem tudtátok ki lesz a bérlő?

Sok nehézség volt, egyrészt egy 120 éves épületről van szó, tehát nagyon komoly szerkezeti megerősítésekre volt szükség. Ma már teljesen más követelmények vannak, mint 120 éve voltak. Meg kellett vizsgálni tűzvédelmi szempontból az épületet, valamint a teherbírását is, hogy kibírja-e a ráépítéseket. Az is nehézség volt, hogy a felújítás megkezdésekor nem volt még konkrét bérlő. Nekünk az épület tulajdonosa volt a megbízónk, ma már a bérlő használja az épületet. Ezért úgy kellett gondolkodnunk, hogy egyszer majd lesz egy bérlő, aki valamilyen irodai munkavégzésre fogja használni az épületet. Ehhez a korábbi munkáinkból, tanulmányainkból indultunk ki, hogy néz ki ma egy irodaház, hogy dolgoznak az emberek, kb. mennyi munkaállomásra, tárgyalóra és mosdóra lesz szükség, és ezekből dolgoztunk. Reménykedtünk abban, hogy a leendő bérlő nem akarja majd felcellázni az épületet, mert nem arra való. Ezért szerencsés, hogy olyan bérlő jött a Publicis személyében, amely mindössze néhány irodaterület lehatárolását kérte az általunk tervezett térből. Egyébként hasznosítani tudta, amit mi megterveztünk.

Milyen közösségi terek vannak, és miért lettek ennyire hangsúlyosak az épületen belül?

Az épületnek eleve olyan adottságai vannak, van egy szép bálterme. Ezért szeretett bele az épületbe a megbízó, mert ehhez a bálteremhez hasonló nem található az 5. kerületben. Emellett egyéb nagyobb terek is alkalmasak voltak a közösségi funkciók kialakításához. Már a covid előtt is elindult egy trend, hogy egyre fontosabbak a tárgyalók és a break-out helyiségek, a konyha. Az emberek az átlagos munkaállomás, munkaszék felől kezdtek eltolódni a lazább, kötetlenebb terek felé. Jól esik felállni az íróasztal mellől és átmenni a konyhába vagy a „nappaliba”. Ez a trend már elindult a 2010-es években is, erre mi figyeltünk, és az irodaház alkalmas volt kollaborációs vagy multifunkcionális terek, tárgyalók kialakítására.

Interjú Urvölgyi Balázs, Brand Leaderrel, Publicis Group Hungary

Hogyan találtátok meg az Irányi utcai házat?

Nekünk az iroda sokkal többet jelent, mint egy klasszikusabb call center vagy banki back office, mert nálunk nagyon fontos a kollaboráció, a közös munkavégzés a kreatívok, az ügyfélkapcsolatos és a médiás kollégák között. Sok olyan felületre és területre van szükségünk, ahol ez a kollaboráció megvalósulhat. Ez azt jelenti, hogy nagyon rugalmas tereket igényel a tevékenységünk, hol erre hol arra a célra használjuk az adott teret. Mivel sok digitális videó és fotó tartalmat gyártunk, olyan irodát kerestünk, ahol minimum 5 méter belmagasságú helyiség van. Az Irányi utcai épületben található 7 méter belmagasságú bálterem ritkaságnak számít az irodaház piacon. Emellett a klasszikus felújított és a hozzáépített modern szerkezetű helyiségek végtelenül variálható tereket adnak. Szerencsés találkozás volt a bérbeadóval.

A Publicis 120 éves épületbe költözött be. Mennyire vettetek részt a bérbeadóval, a tervezővel és a kivitelezővel az iroda kialakításában?

Az első találkozás még a covid előtt történt. A régi iroda minősége már nem volt megfelelő, és nem voltunk egy tető alatt az összes ügynökségi márkával. Az integrációs folyamat, hogy együtt legyünk, együtt tudjunk dolgozni, egy fontos stratégiai cél. A világ összes országában így dolgoznak a Publicis munkatársai, mi is ilyen szemmel kezdtünk el keresni irodát. Megnéztünk klasszikus irodaházakat is, régi épületeket is, és egyiknél sem dobogott kettővel többet a szívünk. Amikor ezt az épületet  megláttuk, nagyon kezdetleges állapotok voltak, itt állt a toronydaru, de mivel kreatív területen dolgozunk, a képzelőerőnk segített. Mire az engedélyeket megkaptuk a párizsi központtól, addigra nagyon előrehaladott állapotban volt az épület, viszont már az eredeti tervek is lehetővé tették a rugalmas térhasználatot. Főleg IT oldalról volt sok változtatási kérésünk, illetve a központi konyhánk esetében, amelynek a helyére eredetileg tárgyalók voltak tervezve és mi ezt a részt radikálisan átalakíttattuk az első emeleten. A felsőbb szinteken szerkezetileg a helyiségek elosztásába nem nagyon tudtunk beleszólni, maximum egy-egy üvegfalú tárgyaló kialakítását kértük, a többi adottság volt. Szerencsére ez rugalmasan alakítható tereket jelentett, és később nem okozott hátrányt.
 
Ma már teljesen beköltöztetek?

Az épületet megpróbáljuk belakni, de még nagyon az elején tartunk ennek az utazásnak. Két nagy projektünk van még, a második emeleten film- és fotóstúdiót alakítunk ki, illetve egy mobil eszközparkot rendezünk be a bálteremben, hogy ott párhuzamos produkciókat is tudjunk végezni.

Milyen távlati céljaitok vannak?

Azt szeretnénk, hogy a Publicis House szakmai műhely legyen, ahol teret adunk olyan rendezvényeknek, amelyek nemcsak rólunk szólnak, hanem tágabb értelemben a szakmáról, vagy akár a saját szakmánkon túlmutatva képzőművészeti vagy társadalmi érdeklődésű témákról. Az a cél, hogy az irodánk rendezvény, közösségi tér, közösségi lét legyen.

Interjú Varga Gábor Chief Client Officerrel, Publicis Groupe Hungary

A világ egyik legnagyobb kommunikációs ügynökségeként mit jelent számotokra az iroda? Hogyan tudja a Publicis House szolgálni a tevékenységeteket?

Ez nekünk nem egyszerűen egy iroda, hanem egy közösségi és kulturális tér. Mi az első pillanattól kezdve fontosnak tartottuk, amikor új irodaházat kezdtünk keresni, és később amikor ezt a házat elkezdtük kialakítani, hogy ne az előző iroda mintáját vigyük tovább. Ne arról szóljanak a kreatív kollégák mindennapjai, hogy bejönnek reggel 9-kor az irodába és leülnek a saját asztalukhoz, ott dolgoznak este 5-ig, 6-ig, majd hazamennek. Az volt a célunk, hogy központi helyen egy inspiráló közösségi és kulturális teret tudjunk kialakítani. Azt a pandémia alatt megtanultuk, hogy otthon, a számítógép előtt is nagyon hatékony munkát tudunk végezni. Szerencsére nagyot is nőtt a cég a covid időszak alatt. Ugyanakkor azt is megtapasztaltuk a home office világában, hogy az embereknek szükségük van az együtt töltött időre, hogy közösen tudjanak dolgozni. És ha meghatározzuk azt, hogy mi a kreativitás, mi a kommunikáció motorja, az pont a konstruktív vita, az egymásra épülő beszélgetések, az ideáknak a cseréje. Ezt az irodát, a Publicis House-t is ennek a szellemében alakítottuk ki. A szükséges munkaállomások mellett minden szinten olyan közösségi tereket hoztunk létre, ahol akár egy-két ember is együtt tud gondolkodni egy kampányon vagy az ügyfél valamilyen problémáján, illetve az ügyfeleket is meg tudjuk hívni egy nagyobb workshopot tartani.

A kreatív szakmában hogyan mérhető a hatékonyság? Az ügyfelek is elégedettebbek, hogy bejöhetnek ide, a saját házatokba?

Jobb lenne, ha egy év múlva is feltennéd ezt a kérdést, mert másfél év home office után pár hónapja dolgozunk az irodában. Kreatív munkát végzünk, akár koncepcióalkotásról, médiakampányról vagy videóforgatásról van szó, ezeknek a végén eladásokban kell manifesztálódni. Az ügyfelek is abban tudják mérni a munkánk eredményességét, hogy az ő üzleti problémáikra milyen valós megoldásokat tudunk adni, amely az ő üzleti céljait szolgálja. Bár nagyon jól növekedett mind üzletileg mind létszámban a Publicis az otthon töltött időszak alatt, sokkal jobb megoldásokat tudunk hozni, ha összegyűlünk az irodában és közösen dolgozunk.
Az ügyfelekre milyen hatást gyakorol ez a kincs, amelyet megtaláltatok? Milyen visszajelzéseket kaptok?

Egyelőre nagyon pozitívak a visszajelzések. Több ügyfél idehozta az éves stratégiafejlesztő workshopot, vagy más rendezvényét, az egyik legnagyobb ügyfelünk itt tervezte meg velünk a 2022-es évét. De a többi ügynökséget is vendégül láttuk, amelyekkel együtt dolgozunk. 
 

Interjú Dobos Máté Ede tulajdonossal, Irányi utcai irodaház – Optinvest Zrt.

A Belváros közepén találtatok egy kincset, amelyről nem gondoltátok, hogy itt van. Mi ennek a története, hogyan jött ez létre?
 
Én a Belvárosban futok, motorozok, és mindig figyelek amerre járok. És ha találok egy épületet, amely elhagyatottan áll, nem lakják, akkor elkezdek érdeklődni iránta. Erre az épületre is így találtam 2017-ben, üresen állt és romos volt. Elkezdtünk beszélgetni a tulajdonosával, és végül a megvásárlása mellett döntöttem. Beleálmodtam azt, amivel mi foglalkozunk, a kézműves ingatlanfejlesztéssel a Belvárosban, az V. és az I. kerületben. A Pyxis Nautica építészcsapatát pedig felkértem az irodaház megtervezésére.

Miért pont irodaházat fejlesztetek és nem társasházat vagy szállodát? 

Mi nem foglalkozunk szállodákkal, társasházakkal és luxuslakásokkal, csak irodaházakkal, amelyek biztosan különböznek minden más irodaháztól. Nem a Váci úti irodafolyosón, vagy a Soroksári úton található irodákkal versengünk, hanem olyan V. és I. kerületi irodaházakat fejlesztünk, amelyek teljesen mások a belső kialakításban. Ez egy tökéletes épület volt erre a kézműves irodaház funkcióra, nem lett volna alkalmas szállodának, luxuslakásnak vagy társasháznak.
 
A bérlő, a Publicis nem is irodaháznak, hanem Publicis Housnak hívja. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Amikor beköltözött a Publicis ebbe az épületbe, akkor én ajándékoztam nekik egy képet, az épület frontjáról és azt írtam rá, hogy hosszú út vezetett idáig és ez egy tökéletes találkozás. Vigyázzanak erre a házra, mert ez az otthonuk. És tényleg, ők valóban hazataláltak. Ez a cég kereste az otthonát, hogy hol tudják jól érezni magukat és ebben a házban ők megtalálták magukat. Voltak más jelentkezők is, nemzetközi ügyvédi iroda, biztosítótársaság, de ebben a házban egy olyan kreatív cég tudta megtalálni az otthonát, mint a Publicis. Ez egy nagy találkozás.
 
 
 

KÖVETKEZŐ
IRODAHÁZAK ÉJSZAKÁJA



2022


KÖVESS MINKET,
HOGY IDŐBEN ÉRTESÜLJ!

HÍREK

2022.02.01
Két éjszakai helyszínünk is versenyben az Év Irodája címért!

Az Europa Design idén hat olyan iroda kialakításában is részt vett, akik jelen vannak a versenyben - ráadásul ebből kettőt a 2021-es Irodaházak Éjszakája résztvevői személyesen is bejárhattak. Publicis House – Irányi Palota

2021.10.19
Ilyen volt az Irodaházak Éjszakája VIII.

Nyolcadik alkalommal szervezte az Europa Design az Irodaházak Éjszakája című eseményt, amelyre hagyományosan a Design Hét alatt kerül sor.
Ilyen volt az Irodaházak Éjszakája VIII.

2021.10.01
Irodaházak Éjszakája – szakmai élménytúra nyolcadszor

Idén is érdemes időben jelentkezni az Irodaházak Éjszakájára, amelyet már nyolcadik alkalommal szervez meg az Europa Design.

Irodaházak Éjszakája – szakmai élménytúra nyolcadszor

2020.05.28
Vírusmentesítő robotika


Az éjszaka hőse akcióban...

Kapcsolat


IRODAHÁZAK ÉJSZAKÁJA
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Elérhetőség
Email
marketing@europadesign.hu
Kövessen minket!


http://www.europadesign.hu/

Adatkezelési tájékoztató